Erhvervsrejseforsikring
- Vores døgnåbne alarmcentral er altid klar til at hjælpe jer
- Dækker, når I er på en erhvervsrejse – fx hvis en medarbejder kommer til skade
- I betaler kun for de dage, hvor I rent faktisk rejser
Erhvervsrejseforsikringen sikrer en eller flere medarbejdere på rejser i op til seks måneder. Den dækker, uanset hvor I rejser hen – både på messer, møder mv. Forsikringen dækker også, hvis I kombinerer rejsen med nogle fridage.
Når I køber forsikringen, skal I oplyse:
Ud fra de oplysninger beregner vi prisen på forsikringen (dog er der en mindstepris på 1.200 kr.). Hvis jeres rejseaktivitet ændrer sig, skal I kontakte os.
Afbestillingsforsikringen dækker op til 60.000 kr., hvis en medarbejder bliver alvorligt syg, eller hvis der sker en større skade i medarbejderens hjem, som betyder, at han eller hun ikke kan tage afsted.
Sørg for at købe forsikringen sammen med Erhvervsrejseforsikringen - den dækker nemlig fra det øjeblik I køber rejsen og frem til afrejse.
Årsagen til afbestillingen må ikke være til stede, når I køber enten rejsen eller dækningen, eller inden dækningen trådte i kraft.
Afbestillingsforsikringen dækker ikke ved flystrejker og blokader, men loven giver jer som flyrejsende nogle rettigheder.
Når I har en Erhvervsrejseforsikring hos os, er der kun to ting, I skal huske på rejsen: Nummeret til Rejsehjælp (44 74 50 00) og jeres forsikringsnummer. Vi kan hjælpe jer overalt i verden, døgnet rundt. Får en medarbejder behandling eller medicin, mens han eller hun er afsted, skal I altid sørge for at gemme regninger, kvitteringer og andre former for dokumentation.
Med et print selv-rejsekort har I hurtig adgang til Rejsehjælp under rejsen. Husk at notere jeres forsikringsnummer på rejsekortet.
Kontakt os hurtigst muligt, hvis I har en afbestillingsforsikring og er nødt til at afbestille en rejse. Ring til Rejseskade på 44 74 70 23 eller anmeld online. Vær opmærksom på, at vi skal bruge følgende oplysninger fra jer:
Nogle gange har vi brug for mere – fx en attest fra medarbejderens læge, der bekræfter, at medarbejderen er syg eller kommet til skade og derfor ikke kan rejse. Det giver vi jer i så fald besked om.
Har en af jeres medarbejdere en kronisk sygdom, eller er en medarbejder syg eller kommet til skade før rejsen? Så er det en god idé at ansøge om en medicinsk forhåndsvurdering. Den kan give svar på, om jeres erhvervsrejseforsikring dækker, hvis medarbejderen får brug for behandling under rejsen. Vi er klar til at hjælpe jer på 44 74 70 95 - alle hverdage kl. 8.00-16.00.
Hvis jeres bagage er mere end fire timer forsinket, eller I helt har mistet den, kan I anmelde det til os her på hjemmesiden (vi dækker dog ikke ved strejke). Erhvervsrejseforsikringen dækker rimelige og nødvendige indkøb. I har altså ret til at gå ud og købe de ting, der er nødvendige – det vil sige almindeligt tøj, toiletsager osv. I behøver ikke tale med os først.
Så snart vi har dokumentation for jeres indkøb, en PIR-rapport fra flyselskabet og oplysning om, hvornår I har fået bagagen retur eller mistet den, kan vi i de fleste tilfælde udbetale erstatningen direkte til jeres NemKonto.
Siden her handler om den nyeste udgave af forsikringen. Det er ikke en fuldstændig beskrivelse. Hvis du vil vide i detaljer, hvad og hvordan forsikringen dækker, kan du downloade de nyeste vilkår herunder. Har du allerede forsikringen? Log ind i Mit Topdanmark og se de vilkår, der gælder for dig.