STØTTE UNDER ALVORLIG SYGDOM OG ULYKKE

Familie 360

  • Få en personlig kontaktsygeplejerske, der hjælper med kontakt til læger, sygehuse og kommune
  • Tid til at være pårørende, når alvorlig sygdom og ulykke rammer
  • Rådgivning fra læger og sundhedsfaglige – fx om eget eller pårørendes behandlingsforløb

Få hjælp af en personlig kontaktsygeplejerske

Med Familie 360 fra Dansk Sundhedssikring får du og din familie, og tilsvarende din medarbejder og medarbejderens familie hjælp og støtte, hvis en af dem - dig, din partner/ægtefælle eller børn, eller tilsvarende din medarbejder, medarbejderens partner/ægtefælle eller børn - skulle blive ramt af alvorlig sygdom eller komme ud for en alvorlig ulykke. Familien fâr en dedikeret kontaktsygeplejerske til at vejlede gennem sundhedssystemet.

I har mulighed for at tilvælge fuld familiedækning for dig og dine medarbejdere, hvilket betyder, at hvis dine forældre, din partner/ægtefælles forældre, og tilsvarende din medarbejders forældre og medarbejderens partner/ægtefælles forældre, skulle blive ramt af alvorlig sygdom eller ulykke, så får familien også støtte her.

En alvorlig sygdom eller ulykke kan være enormt uoverskueligt at skulle håndtere, og her kan Familie 360 være med til at lette byrden, så familien kan koncentrere sig om at være pårørende.

Herunder kan dig og dine medarbejdere se, hvordan I er dækket. Vil du have et tilbud på en sundhedsforsikring til din virksomhed, så kan du bestille et herunder.

 

Bestil tilbud

 

Hvad dækker sundhedsforsikringen?

Dækker
  • Kontakt til det offentlige - fx bestille tider til behandling eller undersøgelse, eller sikre at behandlingsgarantien overholdes
  • Dialog om behandlingsforløb, hvor I kan få hjælp til at gennemgå lægejournaler og undersøgelsessvar. Kontaktsygeplejersken kan også deltage digitalt til lægesamtaler som en ekstra faglig hjælp.
  • Lægefaglig og klinisk rådgivning af Dansk Sundhedssikrings egne lægekonsulenter, som bl.a. hjælper med, om planlagte undersøgelser er tilstrækkelige og rådgiver om medicin
  • Få hjælp til at bestille transport eller anden assistance, hvis I får brug for det
  • Skabe kontakt til kommunale instanser, og pensions- eller ulykkesforsikringsselskab
  • Assistere i overgangen mellem indlæggelse og udskrivelse
  • Socialrådgiverbistand og psykologisk rådgivning om alvorlig sygdom, sorg og krise
  • Omsorgs og tryghedsopkald

Dækker ikke
  • Sygdomme og lidelser, som ikke er nævnt i vilkårene
  • Vejledning og rådgivning om behandling i det private sundhedsvæsen
  • Vejledning og rådgivning ved ikke godkendt medicinsk behandling, eksperimentel behandling, behandling, som er et led i forskning og forebyggende undersøgelser, behandlinger og screeninger
  • Hvis udredning og behandling foregår uden for Danmark
  • Udgifter til undersøgelse, behandling, medicin mm.
  • Tilbagevendende eller tilbagefald af samme sygdom eller lidelse ud over 24 måneder fra skadens godkendelse

Tilvalg: Gør forsikringen endnu bedre


Vilkår

Alle detaljer står i vilkårene

Siden her handler om den nyeste udgave af forsikringen. Det er ikke en fuldstændig beskrivelse. Hvis du vil vide i detaljer, hvad og hvordan forsikringen dækker, kan du se vilkårene hos Dansk Sundhedssikring via linket herunder. Har du allerede forsikringen? Log ind i Mit DSS og se de vilkår, der gælder for dig.


Spørgsmål og svar om sundhedsforsikring