Er der en fejl i min opkrævning?

Mener du, der er en fejl i din opkrævning? Så læs her, om ikke der er en god forklaring:

  • Husket de lovpligtige afgifter? 
    Vi opkræver en række afgifter på vegne af staten, første gang du betaler i løbet af et kalenderår.
    Naturskadeafgift (stormafgift): Du betaler 40 kr. i naturskadeafgift for forsikringer med branddækning af bygninger og løsøre – dvs.  ejendoms-, hus-, fritidshus-, indbo-, maskin- og løsøreforsikring. Afgiften går til en pulje, som bliver brugt til at betale skader forårsaget af stormflod, oversvømmelse, tørke og stormfald.
    Bidrag til Garantifonden: Du betaler 40 kr. i bidrag til Garantifonden for skadesforsikringsselskaber for hver hus-, indbo-, bil- og motorcykelforsikring, du har. Bidraget går til at sikre forbrugere, hvis deres forsikringsselskab går konkurs.
  • Husket gebyrer? Ud over prisen på forsikringen og de lovpligtige afgifter tager vi et opkrævningsgebyr på 3 kr. for en MobilePay-aftale, 10 kr. pr. betaling via Betalingsservice og 50 kr., hvis du får en opkrævning i e-Boks eller med posten.
  • Ændret forsikring/dækning? Tjek, om du har ændret forsikring eller dækning, siden du betalte sidste gang.
  • Ændret adresse, køretøj, antal kilometer, arbejde eller forsikrede personer?
    Vi opdaterer din pris i forhold til, hvad du har forsikret. Er risikoen ændret, ændrer prisen sig også.
  • Skæv opkrævningsperiode? Har du ændret forsikring/dækning midt i en betalingsperiode? Så er beløbet på din opkrævning skævt i forhold til den normale pris pr. betaling, som står fx i Mit Topdanmark.
  • Indeksreguleret pris? Hvert år indeksregulerer vi priserne på vores forsikringer. I 2025 indeksregulerer vi med 4,3 %. Du kan først se den indeksregulerede pris i Mit Topdanmark, samme dag som du skal betale for forsikringen. 
Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.