Du er altid velkommen til at kontakte os.
Forsinket eller mistet bagage: Hvad skal jeg gøre?
Hvis din bagage er mere end fire timer forsinket, eller du helt har mistet den, kan du anmelde det til os her på hjemmesiden. Din rejseforsikring dækker rimelige og nødvendige indkøb med op til 1.540 kr. pr. døgn - dog højst fem døgn. Du har altså ret til at gå ud og købe de ting, der er nødvendige for, at du kan påbegynde din ferie – det vil sige almindeligt tøj, toiletsager osv. Du behøver ikke tale med os først.
Så snart vi har dokumentation for dine indkøb, en PIR-rapport fra flyselskabet og oplysning om, hvornår du har fået bagagen retur eller mistet den, kan vi i de fleste tilfælde udbetale erstatningen direkte til din Nemkonto.
Det skal du gøre
- Henvend dig til flyselskabet og udfyld en PIR-rapport
- Gem en kopi af rapporten, så du kan bekræfte, at du har anmeldt det til selskabet
- Anmeld det til det lokale politi, hvis din bagage er blevet stjålet – gem politirapporten som dokumentation
- Køb de mest nødvendige ting, så du kan klare dig i et par dage – gem kvitteringerne
- Anmeld skaden til os
Hos Forbruger Europa kan du få mere at vide om dine muligheder og rettigheder ved mistet eller forsinket bagage:
Populære spørgsmål
-
Gode råd til rejsen: Hvad skal jeg huske, før jeg tager afsted?
-
Dækker rejseforsikringen lejebil i udlandet?
-
Dækker rejseforsikringen tyveri, og hvad skal jeg gøre?
-
Afbestillingsforsikring: Hvordan er jeg dækket, og hvad skal jeg gøre?
-
Forlænget rejseperiode: Hvordan er jeg dækket?