Brug for hjælp på rejsen?
Uanset hvor i verden du er, er hjælpen aldrig mere end et telefonopkald væk med vores rejseforsikring. Se vores gode råd her – også om mistet pas eller kreditkort.
Uanset hvor i verden du er, er hjælpen aldrig mere end et telefonopkald væk med vores rejseforsikring. Se vores gode råd her – også om mistet pas eller kreditkort.
Vi kan hjælpe dig, hvis du bliver akut alvorligt syg eller kommer til skade i udlandet – fx med at anbefale en læge eller klinik i området. Så er du sikker på at få en ordentlig behandling.
Ring til Rejsehjælp på +45 44 74 50 00 – vores dansktalende alarmcentral svarer døgnet rundt. Du kan også springe telefonkøen over og gå ind på SOS Internationals hjemmeside her. Så bliver du efterfølgende kontaktet af Rejsehjælp.
Gem altid regninger, kvitteringer og anden dokumentation, hvis du har fået behandling eller medicin i udlandet. I de fleste tilfælde er det dækket af din rejseforsikring, så du kan få pengene refunderet, når du kommer hjem. I nogle situationer kan du desuden få kompensation, hvis din ferie bliver ødelagt pga. en sygdom eller skade.
Hvis du mister dit pas, skal du melde det til det lokale politi. Bed om en politirapport eller kvittering for din anmeldelse, som du kan tage med på den danske ambassade eller konsulat i det land, du befinder dig i. Ambassaden kan udstede et nyt midlertidigt pas mod betaling.
Hent gratis rejse-app fra Udenrigsministeriet
Appen indeholder bl.a. information om pas- og visumforhold. Den giver dig adgang til rejsevejledninger om lokale indrejseforhold og aktuelle sikkerhedssituation. Få også besked, hvis der opstår en alvorlig situation i det land, du har tilmeldt dig.
Kontakt din bank eller kortudstederen hurtigst muligt, hvis du mister dit kort, eller du har mistanke om, at kortet bliver misbrugt. Uden for åbningstid kan du kontakte Nets:
Gem evt. numrene på din mobil, så du altid har dem ved hånden.